Trygg trafikk. parkering og biler på tomgang

Dette er en påminnelse og oppfordring når det gjelder parkering utenfor vår barnehage. For å gjøre det så sikkert som mulig på vår parkeringsplass opfordrer jeg dere foreldre til å tenke på hvor og hvordan dere parkerer når dere henter og leverer barna i barnehagen.

Personalet oppfordres til å parkere så langt opp mot snuplassen som mulig, slik at det er plass til dere foreldre nærmest barnehagen. Ikke parker på andre siden av veien eller langs gjerdet utenfor Blåbæra. Dette kan skape farlige situasjoner. Tenk på at små barn som kommer løpende ut av porten ikke ser biler som kommer kjørende, hvis det er hindringer i veien.

Når det gjelder biler på tomgang, må jeg be dere om å skru av motoren når dere står på parkeringsplassen. Eksosen trekkes inn i barnehagens ventilasjonsanlegg. Vi har barn som sover ute i vogner, og på dager uten vind legger eksosen seg som et teppe nede i sandkassen der barn sitter og leker.

Legger ved en link på en film om parkering utenfor en barnehage